Miks vahel tööle kandideerides tehakse esimesed etapid läbi värbamisfirmaga, mitte tööandja endaga?
Tööle kandideerides võib tihti märgata, et mõned etapid tehakse läbi värbamisfirmaga, mitte otse tööandjaga suheldes. See nähtus tekitab paljudes kandidaatides küsimusi ja muremõtteid. Miks on vahel vaja kaasata värbamisfirma esimese sõela läbimisel? Selles blogipostituses uurime põhjuseid, miks mõned tööandjad kasutavad protsessi käigus värbamisfirmasid ning milliseid eeliseid või väljakutseid see võib kaasa tuua.
Spetsialiseerumine ja võrgustik
Paljud värbamisfirmad on spetsialiseerunud kindlatele valdkondadele või ametikohtadele. Neil võib olla laiem võrgustik ja juurdepääs kvalifitseeritud kandidaatidele. Tööandjad võivad kasutada värbamisfirmat just sellepärast, et see suudab pakkuda kiiremat ja tõhusamat ligipääsu sobivatele talentidele.
Aja ja ressursside säästlikkus
Värbamisprotsess võib olla aeganõudev ja kulukas. Tööandjad eelistavad kasutada värbamisfirmat esimeste etappide jaoks, et säästa enda aega ja ressursse. Värbamisfirmad tegelevad kandidaatidega, tehes esialgse valiku, mis võimaldab tööandjal keskenduda vaid lõppvalikule ja vähematele intervjuudele.
Konfidentsiaalsus ja diskreetsus
Mõnikord soovivad ettevõtted hoida uut tööpakkumist konfidentsiaalsena, eriti kui see on seotud olulise ametikohaga või ettevõtte strateegiliste plaanidega. Värbamisfirma kaasamine võib aidata hoida asju diskreetsena ja vältida suurt avalikkuse tähelepanu enne, kui ettevõte on valmis uue ametikoha ametlikuks väljakuulutamiseks.
Objektiivne hindamine
Värbamisfirmad võivad tuua protsessi objektiivsust, kuna nende eesmärk on leida parim sobivus ettevõtte jaoks. Nende välise pilgu abil saavad nad hinnata kandidaate sõltumatult, võttes arvesse ainult nende oskusi ja kogemusi. Samuti on neil suurem kogemustepagas erinevate inimtüüpide erapooletul hindamisel.
Tööandja brändi tugevdamine
Värbamisfirmad võivad aidata kaasa tööandja brändi tugevdamisele, luues positiivseid kogemusi kandidaatidele. Nad saavad pakkuda professionaalset ja sõbralikku suhtlust, isegi kui kandidaat ei pruugi antud ettevõttega lõpuks kokku sobida. Samuti aitab välise ettevõtte poolt koostatud värbamiskampaania luua tugevat ja sobivat ettevõtte brändi. Hea värbamiskampaania töötab lisaboonusena ka turunduse tööriistana!
Kandidaadina võid olla kindel, et värbamisettevõtte teenuseid kasutav tööandja tõesti hoolib värbamise kvaliteedist ning ei otsi uut tiimiliiget hooletult. Tööandja tahab veenduda, et mitte ainult ettevõte ei leia endale sobivat töötajat, vaid et ka kandidaat leiab endale sobiva töökoha. Mida rohkem värbamisel erinevaid etappe ja hindajaid on, seda paremini saavad mõlemad pooled üksteisega sobivuses veenduda.
Sellise värbamise varjupooleks on pikem protsess ehk suurem ajakulu. Otse ettevõtte juhiga suheldes võib tööle saamise otsuse saada isegi loetud päevadega - kuid see otsus ei ole piisavalt põhjalikult kaalutud. Mitme etapiga protsess võib vahel võtta nädalaid, isegi kuid. Samuti tuleb arvestada, et väga spetsiifilistele küsimustele ei pruugi esimestes etappides vastuseid saada. Mida kaugemale kandidaat jõuab, seda vähemaks jääb teisi kandidaate ning seda rohkem saab iga kandidaat personaalset tähelepanu.
Ettevõtja jaoks on värbamisettevõtte kasutamine suurepärane viis tõsta uue tiimiliikme valimise kvaliteeti ning hoida kokku enda aega ja energiat. Kandidaat saab samuti olla kindel, et värbamisprotsessi lõpuks teab ta hästi, millise tööandjaga tegu on ning kas töökoht talle ka päriselt meeldiks. Kandideerimisel saadavad kogemused on tööturul väärtuslikud isegi siis, kui sel korral on vastus eitav.
Kui oled täna tööotsingutel, siis meelespea saad siit!
Kui oled täna töötaja otsingutel, võta meiega ühendust siit ja teeme sinuga soovi korral tasuta konsultatsiooni!