Kommenteeri

Loovad viisid meeskonna tugevdamiseks ja ärisuhete loomiseks JOON trükikoja näitel

Milline on juht, kelle peale saab alati loota? Millest algab tugev koostöö kahe ettevõtte vahel? Kuidas hoida tiimi ühtsena ka siis, kui ees ootavad muutused või liitumised?

Nendel teemadel rääkisime LinkedIn Live’is koos Kristo Kaugijaga – JOON trükikoja tegevjuhiga, kelle juhtimisstiil ja väärtused on tõeliselt inspireerivad.

Võtame siin kokku mõned peamised õppetunnid nii juhtidele kui ka kõigile teistele, kes soovivad luua tugevamaid ärisuhteid.

Juhtimine, mis loob turvatunde ja usalduse

Meeskond ei sünni logistikast, vaid suhtumisest
Kui kaks ettevõtet liituvad, ei piisa tööülesannete jagamisest. Inimesed vajavad selgust ka pisiasjades: kus on tualett, kuhu parkida, kust saab arvuti. Need väiksed asjad loovad või lõhuvad tunde, kas uus keskkond on turvaline ja mõistev.

Juhi töö algab kuulamisest
Kristo jalutab igal hommikul läbi tootmisruumide, ütleb igale töötajale tere ja jälgib – mitte kontrollimiseks, vaid märkamise eesmärgil. Kui keegi tundub hajevil, küsib ta vaikselt, kas kõik on korras. Ilma surveta, lihtsalt olemas olles.

Tunnusta pingutust, mitte ainult tulemusi
JOONes premeeritakse ka tegevusi, millel pole veel tulemust – näiteks külmkõnede tegemist müügis. Motiveerimiseks kasutatakse loosikaste, väikseid auhindu, üllatusi ja isegi töökoha „võidukella“ – mis toob rõõmu igasse päeva.

Õige liider häält ei tõsta
Kristo on juhtinud üle 10 aasta ja ütleb ausalt – ta pole kordagi häält tõstnud. Selle asemel usub ta jalutuskäikudesse, hingamispausidesse ja emotsioonide reguleerimisse. Ka batuut tööruumis võib mõnikord päästa päeva.

Ärisuhted, mis kestavad ka rasketel aegadel

Äri tehakse inimestega, mitte firmade vahel
Kui JOONe tootmine seiskus tulekahju tõttu pooleteiseks kuuks, toetasid pikaaegsed kliendid neid teadlikult. Nad tellisid korraga terve aasta jagu töid, et aidata ettevõttel taastuda. See on usalduse ja inimsuhte tulemus – mitte pelk kliendisuhte leping.

Võrgustumine tähendab kuulamist
Tõeline ärisuhe ei alga pitch’ist, vaid küsimustest: mis sind hetkel käivitab? Kus sa abi vajad? Millised väärtused on sulle tähtsad? Kui keskendud teisele inimesele, tulevad koostöövõimalused iseenesest.

Tugev suhe ei kao 3% allahindluse pärast
Kliendid, kes hindavad ausust, vastutulelikkust ja koostöötahet, ei lahku väikese hinnavahe pärast. See kehtib ka sinu kui partneri valikul – kui oled usaldusväärne, tullakse sinu juurde tagasi ikka ja jälle.

Kuidas sind aastate pärast mäletatakse?

Kristo ütles tabavalt: „Minu eesmärk on olla inimene, keda tervitatakse ka siis, kui ma pole enam tegevjuht.“

Kui sinagi soovid luua paremat tööandja kuvandit või tugevamaid koostöösuhteid, siis alusta inimestest. Küsi. Kuula. Ole kohal. Pea meeles, et ka kõige strateegilisemad ja produktiivsemad koostööd põhinevad inimestevahelisel austusel, usaldusel ja ühendusel.

Ärisuhete ja võrgustiku ehitamine on edu aluseks igas rollis, olgu sa täna vabakutseline, spetsialist, juht või ettevõtja.

Liitu meie networkingu-teemalise meililistiga ja saad:

  • kohe liftikõne harjutuse, mis aitab sul end enesekindlalt tutvustada,

  • erinevaid praktilisi nippe äri- ja koostöösuhete tugevdamiseks,

  • esimesena teavet uute võrgustumiskoolituste jm ressursside kohta.

👉 https://personalileidja.ee/networking

 

Live’i viis läbi Laura Kassin / 18. juuni 2025


Võta Kristoga ühendust erinevate loovlahenduste teostamiseks JOONes:

www.joon.eu/kristo@joon.eu

 

Vaata esinemist järele:




Lisa kommentaar

Email again: